Jumaat, 31 Oktober 2008

AKTIVITI KAMPUNG SUNGAI PLONG

Adalah salah satu Aktiviti Belia di Kampung Sungai Plong ada kumpulan kompangnya seramai 25 0rang, mereka selalu mengadakan latihan dari jam 0900 malam hingga 1130 malam pada setiap hujung minggu. Kumpulan ini selalu mendapat jemputan ke majlis kenduri kahwin ataupun ke majlis rasmi, didalam kampung mahupun diluar kampung.










Belia Kampung Sungai Plong selalu membuat aktiviti yang berfaedah seperti gotong royong mengikut zon untuk menceriakan kampung, kenduri kahwin dan berkempen semasa plilihan raya.



















Aktiviti- aktiviti kuam wanita Kampung Sungai Plong selalunya mengikut program ceramah/kelas Agama secara berjadual pada setiap petang hari sabtu dengan penceramah jemputan bertempat dimasjid sungai plong, mereka juga sering kali mengadakan latihan Marhaban dan bacaan yassin. Ahli kumpulan Marhaban seramai 34 orang serta mengikuti bengkel kelas komputer pada setiap hari Ahad bermula dari jam 0230 petang hingga 0430 petang. Mereka juga akan terlibat sama sekiranya ada program gotong royong di Kampung Sungai Plong.








0 ulasan: